Пропонуємо познайомитися з аналітичною запискою, яку підготувала Олена Суслова.
Текст аналізує ґендерні відмінності в читанні як елементі життєвої стратегії. З дитинства дівчат частіше заохочують до читання, тоді як хлопців — до активнішої діяльності. Це формує довготривалі звички: чоловіки у дорослому віці читають менше, особливо творів, написаних жінками чи з жіночими персонажками. Така ситуація знижує рівень емпатії, уяви та емоційного інтелекту у чоловіків, що може шкодити як їм особисто, так і суспільству загалом. Читання збагачує розуміння інших і сприяє інклюзії. Жінки ж, навпаки, розширюють життєві стратегії, опановуючи нові ролі, зокрема в умовах війни, що робить їх стійкішими до викликів.