Загальні рекомендації при проведенні семінарів, тренінгів, зустрічей

06.05.2002
  • Соціальні очікування реакцій не повинні переважати в ставленні до людини, а також заважати, зокрема, під час роботи на тренінгу.
  • При проведенні тренінгів, особливо спочатку, абсолютно природнім є хвилювання. Це варто усвідомлювати і не боротися з ним, а ДОЛАТИ, ПРАЦЮВАТИ, АБО ВОНО ЗНИКЛО, але аж ніяк не ховати його всередину.
  • Пам’ятаймо, що час – справа спільна для ВСІХ ТРЕНЕРІВ, а не лише для тих, хто зараз проводять вправу.
  • У зв’язку з тим, що тренерам постійно приходиться зустрічатися з ситуативністю в своїй роботі, аналітичні навички мають бути високими і відповідати цим ситуаціям.
  • Пояснюючи вправу, бажано (а в складних вправах – обов’язково) повторити завдання вдруге (а інколи і втретє), запитавши в групи, чи всім зрозуміло завдання. При повторі треба намагатися використовувати менше слів, з чіткою артикуляцією і невеличкими паузами між частинами завдання.
  • Готуючись до виконання завдання бажано заготувати заздалегідь якомога більше запитань, які можна задати групі, підбираючи різні варіанти відповідей та подальші запитання після тих чи інших відповідей.
  • Коли ви плануєте роботу в малих групах, спочатку слід об’єднати присутніх в ці групи, попросити всіх розсістися, але не робити маленьких кіл – і лише тоді пояснити завдання. Після цього можна “закрити” коло і почати працювати. Якщо ми спочатку розкажемо завдання, а потім об’єднаємо  учасниць і учасників в групи, то дехто може забути це завдання, а це може знизити ефективність роботи в групах.
  • При проведенні вправи, коли ми опитуємо групу по колу, не треба пропускати себе в цьому колі, залишаючи себе на закінчення вправи.
  • Роздатковий матеріал краще роздавати не весь відразу перед початком занять, а після або перед (залежно від вправи) конкретної вправи.
  • Не забуваймо дякувати після кожної отриманої відповіді, незалежно від того, очікувана вона чи ні, подобається нам чи не дуже.
  • Пам’ятаймо, що ми намагаємося уникати змагань В УСЬОМУ І В УСІХ ВПРАВАХ, де тільки можливо, а інколи (на перший погляд!) і неможливо.
  • Треба пам’ятати, що в кожній вправі слід ставити “КРАПКУ”, тобто підводячи підсумки акцентувати на цьому, або повторюючи те, що сказали інші і що може служити підсумком, або переформульовуючи те, що було близьким за змістом до підсумку із вправи.
  • Пам’ятаймо, що одним з наших неписаних правил є УНИКАННЯ ДИСКУСІЇ.